Thurs(tudy)day

Okej, jag är här! Efter många om och men sitter jag nu här, hopkurad i en soffa i lilla (stora i jämförelse med Finja) Dietzenbach. Hur hamnade jag här då?

Det kan man fråga sig.. För att göra en lång historia kort så träffade jag en tysk kille i Australien, som jag nu har flyttat till här i Tyskland. Vi bor i Mainz, där han studerar, i en liten etta på bara några få  kvadratmeter. Vi kommer med andra ord att bo  varandra. Hur det går återstår att se. Tänkte att jag skulle visa lägenheten här när vi fått internet. Jag flyttade till Tyskland i tisdags, och kan fortfarande inte förstå att jag faktiskt är här. Det är en sådan absurd känsla att jag ska leva mitt liv här nu i några månader. (litegrann som när jag och Lisa landade i Australien och skulle spendera sex (blev nio för mig) månader där). Jag studerar engelska online vid ett universitet hemifrån, så med mitt studiebidrag och ihopsparade pengar ska det nog gå vägen finansiellt. Om inte annat så får jag hitta mig ett jobb. Det tyska språket är knepigt dock, ich verstehe fast alles, men det är svårt att prata.. Det släpper väl allt eftersom tiden går, för jag har ju trots allt en fin bas att stå på efter sex år Tyska i grundskolan och på gymnasiet. Det är bara att våga, helt enkelt!

I Dietzenbach bor Yassines föräldrar och bror, och eftersom vi inte har internet i lägenheten än och för att det är karneval på gång i Frankfurt i helgen, så åkte vi hit för att spendera några nätter här.

Idag har vi studerat några timmar, och tagit pauser för käk och lite häng tillsammans. Nu ikväll har vi varit på en bar tillsammans med några av Yassines kompisar. Det var väldigt trevligt och jag trivs väldigt bra med både honom och hans kompisar.

Jag fick magkänslan kompisar, jag fick one of a sudden lust att skriva ett inlägg här. Inte av vilken anledning som helst, utan för att jag tittade ut genom fönstret klockan sex ikväll och blev positivt överraskad när jag såg att det fortfarande var ljust ute. Spring is coming! Lyckoruset går genom hela kroppen.

DSC_3167 kopiera DSC_3170 kopiera  DSC_3173 kopiera

Och ja, som ni ser så har vi en något annorlunda studieteknik. Jag är för övrigt väldigt glad att jag slipper alla dessa uträkningar i kemi, bilogi och fysik som han har.

Leave a Reply

