Exam

Yay! Idag är det examinationsdag. Närmre bestämt min första hemtenta på universitetet. Som jag tidigare berättat så läser jag Engelska på distans vid ett svenskt universitet. Det är verkligen supersmidigt att läsa på distans, trots att det krävs en jäkla massa självdisciplin. Jag valde att läsa på distans dels för att jag vill utveckla mitt engelska språk, men också för att få studiebidrag varje månad. Jag läser en kurs som innehåller fyra olika delkurser, och tre av dem är i bruk just nu: Poesi, Språkvetenskap och Uppsatsskrivning. Det är poesin som kommer att examineras i idag fram till fredag och nästa vecka kommer kursen drama att ta vid istället.

Jag har suttit med tentan sedan klockan 10 i morse och känner nu att jag måste ta mig en paus, stackars skallen arbetar för hårt tror jag bestämt.

Måste bara avsluta med att berätta vad som bokades igår! Mammsen fyller “ett år klokare” i April, och gissa vilka som kommer att dra sig till varmare breddgrader då? Till Rhodos närmare bestämt. Välbehövlig värme.

₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪

Today it is exam day! Wiho! I have been studying poetry for the last three hours and I start to get a bit dizzy. Time to have a break. Lunch maybe? Luckily the deadline is not until Friday..

I am studying English at a university in Sweden, and the course contains four sub courses: essay writing, linguistics & semiotics, poetry and drama. I will hand in my poetry exam on Friday (maybe already tomorrow, good girl you know) and start the drama course on Monday. Studying online is a convenient way to study, although one will need a dose of self discipline. Speaking from my heart, the best part of online studies is that I can live my life in Germany and get my student grants at the same time. Pretty awesome.

I just need to tell you what we booked yesterday! My mum is turning “older” at the end of April, and guess who is going to sunny Rhodes to celebrate? Nilsson/Falk family. ☼

DCIM104GOPRO

Leave a Reply

