Rewarded

Färdigexaminerad sitter jag nu framför skärmen och försöker skaka fram några ord att skriva här. Idag tog jag mig utanför dörren (believe it or not). Gick en sväng i det kalla februarivädret för att köpa lite mer mjölk. Mjölk till mig, bara mig. Misstänker nämligen att jag har utvecklat mjölkallergi.. Så det är soyamjölk som ska testas denna gång. Det är som en helt ny värld som öppnats (och en annan som har stängts) för mig. Måste tänka helt annorlunda på vad jag äter/dricker och vad jag faktiskt använder för produkter när jag lagar mat (eftersom jag lagar mat så ofta……). Måste dock säga att jag blev positivt överraskad över hur mycket det finns att att välja mellan!

However, köpte mjölk och yoghurt och kunde inte motstå frestelsen att köpa med mig en låda sushi på vägen hem. Tvekade först, men tänkte sen “Äh! Jag har ju trots allt skrivit klart mitt prov. Lite sushi kan jag vara värd!” Jag har antagligen glömt att berätta att jag är tillbaka i Dietenbach sedan i tisdags eftermiddag, och att Y hade några saker att fixa i Mainz. Han trillar in hos mig här imorgon någon gång. Det är fasen mycket värre att vara en timme ifrån varandra än att vara 15 timmar ifrån varandra. Men jaja, det ska bli roligt att se honom igen!

Det ringde på ringklockan i morse och jag öppnade för en glad man som gav mig ett paket fyllt med svenska frimärken. Böckerna till dramakursen som börjar nästa vecka, och några Ahlgrens bilar låg i. Tack mamma!

☁ ☁ ☁ ☁ ☁ ☁ ☁ ☁

Believe it or not, I made it to the supermarket this afternoon. I went to buy some soy milk, since I think I have developed an allergy to milk. Pretty shitty since I was a real milk lover. It could be that I have been stressed out the last couple of weeks aswell.. I really hope, from the bottom of my heart, that it is the second one. However I am very surprised by the the range of milk-free products, there are so many different alternatives!

Second surprised: I finished my exam today already, and it is such a good feeling to leave things behind. So I celebrated here, all by myself, by eating some sushi. I hesitated for a second before I bought the tiny, but expensive, box and then I thought to myself: you deserve it! So Sushi yam yam for lunch. I probably forgot to tell you that I am back in Dietzenbach since Tuesday, and Y had to sort some things out in Mainz so he will come back tomorrow. Being separated is even harder when we are just an hour away from each other.

When I was having my breakfast this morning, someone rang the door bell, and I was surprised by finding a man outside, who was holding a package with loads of swedish stamps. I said “Danke schön” and “Tschüss!” and could barely wait to open the package. Surprised and happy Emma found course books and Swedish candy in the package. (Finished the candy while writing here on the blog. Mum, if you see this, please send me some more? Maybe I could have a weekly delivery?)

DCIM104GOPRO

 Hur man motiverar sig själv att skriva klart poesitentan:☝
How to find motivation to finish the poetry exam:☝

Leave a Reply

